-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51969 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيا در سيستم اقتصادي اسلام، هدف از توليد فقط كسب سود است؟
هدف قوانين اقتصادي از نظر اصول سرمايهداري و كمونيستي افزايش توليد و سود ميباشد و طرفداران هر دو نظام تنها به افزايش توليد فكر ميكنند و هدفشان اينست كه از چه راهي و به چه وسيلهاي سطح توليد خود را بالا ببرند و در اين باره هيچ قيد و بندي از ناحيه قانون در ميان نيست. به اين معني تأسيسات اقتصادي آنان و بطور كلي هرنوع فعاليتشان براي جلب منفعت است و لذا تمام ارزشها را فداي سود ميكنند.
ولي در نظام اقتصادي اسلام، اصل اشتغال به كارهاي مورد نياز جامعه وقتي ارزش دارد كه موجب رفاه و سعادت عمومي باشد و با رعايت درستي و انصاف و در چهار چوب اصول اخلاقي انجام گيرد، و لذا اقتصاد اسلامي با روح سود پرستي كه بر اقتصاد سرمايه داري و كمونيستي حكومت ميكند، مخالفت آشتي ناپذيري دارد، حتي اسلحه و وسائل جنگي كه اسلام به ساختن آنها اجازه داده است، تنها به خاطر دفاع از حريم انسان و انسانيت است و براي اين است كه بشر از شر دشمنان خود در امان باشد و به اين حقيقت در قرآن كريم اشاره شده، آنجا كه ميفرمايد:
«و علمناه صنعه لبوس لكم لتحصنكم من بأسكم فهل انتم شاكرون». انبياء/80.
] و ما به او صنعت زره ساختن آموختيم، تا شما را از زخم شمشير و آزار يكديگر محفوظ دارد، آيا شكر (نعمتهاي بي حساب الهي را) بجا ميآوريد؟ [.
در سيستم اقتصادي اسلام، اشتغال به كار، تنها به منظور كسب و تهيه مال از هر راهي كه باشد، نيست و لذا در ميان كارهاي اقتصادي آنچه در روابط مردم تأثير منفي ميگذارد و موجب ايجاد سلطه و استثمار طبقاتي ميگردد، از نظر اسلام ممنوع است كه نمونه آن معاملات ربوي است كه از عوامل موثر در تمركز شديد ثروت و بهم خوردن توازن اقتصادي و عدل اجتماعي است.
وهمچنين كارهائي كه بهمنظور جلب منافع شخصي انجام بگيرد و لو به قيمت تعدي و تجاوز و كلاهبرداري باشد، در اسلام غير مجاز شمرده شده و در فقه اسلامي، تحت عنوان «مكاسب محرمه» مورد بحث قرار گرفته است.

مباني حكومت اسلامي
آية الله جعفر سبحاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.